Wednesday, May 25, 2011

Tikam Belakang & Hutang

اسسالاموالايكوم

Syukur kerna ALLAH masih memberi peluang hambanya tuk mencoret ... kira lama juga saya tak conteng blog ni.dalam masa yang sama Facebook pun jarang on9 dah,ntah tak ada benda yang menarik kat dalam tuh,lau ada pun munkin menyakitkan hati kita..ye la kat situ lah satu-satu nye tempat yang leh wat kita kenal n dapat kawan BUT dalam masa yang sama kat situ juga la kita leh dapat musuh manusia ...manusia tak pernah puas degan apa yang mereka dapat.. Saya tulis ni pun berdasarkan pengalaman bukan saja2 nak tulis .




Saya pun banyak kelemahan,banyak kekurangan,sampai sekarang befikir n terfikir apalah salah yang telah saya lakukan sampai ada kawan yang sanggup buang  kawan  TANPA  soal selidik apa yang terjadi..tak pun carilah punca nya dari mana,ni tak main serkap tagkap je.Memang saya x kesah kehilangan kawan, KALAU perangai die macam tu... Ntahlah manusia,Subhanallah.... Tapi kesian kat orang yang kena tikam kawan sendiri sebab  LELAKI ... Bila dah becinta ngan sorang tu ,cubalah setia...susah sangat ke nak setia pada yang satu ?? ayooo ...cam la perempuan ni tak ada perasaan bila di perlakukan mcm tu!! Lagi satu kenapa mesti ada orang ketiga?kenapa masa nak dapatkan si - Dia ,banyak janji yang ditaburkan ?? BULLSHIT MAN !!! dah dapat hati nya,senang je buang macam tu.saya tau bukan semua lelaki macam tu,tapi apa yang saya katakn ni tuk lelaki yang tak ada perasaan langsung..Kalau benda tu terjadi kat adik perempuan anda??apaperasaan anda?? Yang orang ke-3 ni pulak,dah xada jantan lain ke ko nak rembat??? kekasih kawan ko juga kot ko rembat...Sediah la bila dengar kawan sendiri rembat kekasih kawan..aduii dunia dunia...bila dah jadi macam ni banyak la yang MENGHASUT !!! Fikirlah,kalau benda tu jadi kat diri sendiri cam mana?? Hurmm mesti tak pernah kamu terfikir kan wahai sahabat??? Memanglah saya senyap selama ni tapi xbermakna saya tak tahu apa yang terjadi diantara kamu.... Buang kawan macam tu,Tikam kawan ... Yang jadi BATU API  pun siap ada...padahal korang kenal orang tu kan..patut bagi nasihat bukan hancurkan hubungan kawan sendiri macam tu...Tidak mustahil benda yang sama jadi kat korang,ha time tu lah baru nak cari member lain!! 


Dalam berapa minggu ni,hubungan persahabatan yang ada ilang macam tu je sebabnye " TAK BAYAR HUTANG " hahaha.... Siap kalau leh nak gtau semua orang keburukan orang lain..TAPI xsedar yang diri sendiri pun banyak keburukan dan kekurangan.Inilah manusia , hanya tahu tengok ,cakap keburukan orang lain sebelum berfikir dan tengok kekurangan yang ada pada diri sendiri... Orang akan selalu cakap " TIME SUSAH NI LAH TAHU CARI KAWAN BILA DAH SENANG TERUS LUPAKAN KAWAN "  Ello fren's ....sapalah yang lupakan sapa?? Bukannya lupa,masing2 ada kehidupan masing2 ...korang pun tau rumah saya,ada no fon kenapa x call??? Kalau ye pun xkena angkat kenapa tak datang je terus ke rumah??bukan jauh pun kan..?? InsyaALLAH ada rezeki langsai juga segala-galanya....ITU JANJI SAYA SEBAB SAYA BUKAN JENIS YANG SUKA FIKIR KEPENTINGAN SENDIRI & BUKAN JUGA  SUKA HANCURKAN HIDUP KAWAN SENDIRI ..... 


p/s : maaf andai ada yang tersinggung dengan kata2 saya.ni hanya luahan yang saya pendam selama ini .... 
MARAH SAYA BUKAN BERERTI SAYA BENCI TAPI SAYA TETAP SAYANGKAN KAMU SEMUA  ....

No comments:

Post a Comment