Tuesday, July 24, 2012

CHICKEN POX !!!

أسلموالكم واراهماتوللاهيواباراكاتو ......

Chicken Pox ? Well sepa pernah kena??? Confrim Majoriti pernah kena bha kan ?? Tipu la kalau kamu nda pernah kena .. Macam tajuk diatas "CHICKEN POX " ... Sengsara jg klu kena penyakit ni...orang pun slalu juga cakap,sekali dalam seumur hidup tapi sekali dalam tu la sengsaranya nauzubillahminzalik... Sedih & terasa sakit bila aku tengok keadaan adik aku ... Terlantar jak ... 2 hari sebelum dia terkena penyakit ni, balik2 mengadu panas kan badan isa kak atyn ...aku ingat dia cuma tarik perhatian aku tapi benda nak jadi ...kena terima juga .. hari pertama dia demam teruk , sampai orang tua aku risau .. akhirnya kena bawa pergi klinik.. & boleh pulak doctor tu cakap demam biasa !! What d F !!! ( sabar sabar puasa ni dang!!), pas dari klinik ,umi suruh c adik minum air kelapa ,esoknya biji2 merah keluar sikit demi sedikit .. mungkin effect dari minum air kelapa tu .....
 Semalam, fuh tengah umi baca surah2 Al-Quran untuk  c adik , SUDDENLY dia cakap sesak nafas sambil menangis.. Pilu aku tengok keadaan adik kesayangan aku ni ... rasa2 hari ni macam malas jak aku pergi kerja...kesihataan adik aku lebih utama dari kerja aku... Cukup la pengalaman dulu yang boleh buat adik aku TIADA ... kalau dapat aku gantikan tempat dia aku gantikan... Ya allah .. apa lagi dugaan yang engkau berikan kepada adikku !! Aku nda sanggup tengok dia dalam keadaan macam sekarang .. aku berharap dia sabar,tabah & cepat sembuh sedia kala !! amin ya rabbila'lamin...



::*kakaksayangadiksangatsangat*::

No comments:

Post a Comment